Management

Het voeren van management heeft vaak een heel negatief beeld bij mensen. Manager staan ver van de werkvloer, weten niet wat er op de vloer gebeurd en nemen beslissingen in een vacuüm. Een beeld dat lang niet altijd onterecht ontstaat.
Voor mij is het voeren van goed management dan ook een samenwerking. Natuurlijk neem je als manager beslissingen maar als je de communicatie hier over niet goed inricht dan verlies je je team onderweg. Zonder de steun van je team ben je als manager verloren.

De eerste taak van een manager is om om zijn/haar team te faciliteren, jij dient alle tools trainingen en ruimte te leveren aan je directe medewerkers om hun werk goed te kunnen doen. Pas als dit geregeld is kan je als manager prestatie eisen gaan stellen. 

Een goede manager stelt doel en kaders, binnen die kaders laat hij/zij de medewerkers zelf het doel halen. Hierbij treed hij/zij op als coach en mentor die tevens de kaders bewaakt. Als er dan successen zijn voelen die aan als behaald door de medewerker wat weer een positieve invloed heeft op de werkvloer. Deze positieve spiraal is de basis waar ik en in mijn optiek elke manager zijn of haar andere management taken ophangt.